Ja. T.ex. till armaturer i tak i badrummet?
Eller till skåp i kök?

Beror på. Djupa B/takk dosor. Extra Central med enbart alla trafos mm. Skåp i kök eller en kappsling eller låda som man lägger de i. Finns det en balakin (stavning?) ovanför köksluckorna så kan man lägga de där.

Annars en favorit utöver det är att man sätter 2 A dosor en bit ifrån varandra. Sätter Drivdonet imellan och dit med 2 näslock. Snyggt och praktiskt. Inget man behöver leta länge efter och väldigt smidigt att byta.
Annars är det som sagt en extra Central där man lägger flera Drivdon och bara märker upp tydligt vad de går till.

Eller peta upp vid spotthålet. Är det LED-konvertrar kan även kallvinden vara ett alternativ.

//Patrik

Eftersom alla installationer är olika så blir svaret:
Där det får plats!

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Patrik_Hed skrev:
Eller peta upp vid spotthålet. Är det LED-konvertrar kan även kallvinden vara ett alternativ.

//Patrik
Är det halogen så skulle jag inte rekommendera att göra sådär iaf.
Dessutom bör man ha en dubbelt stå stor burk isf.

Jag brukar alltid köra 300x300 potta vid halogen och då brukar jag förskjuta de pottor med trafo så att spotten kommer på ena sidan av pottan, då kan man peta upp trafon på andra sidan. Det är ju skitfult med en dosa med trafo mitt i taket och dyl. som vissa elektriker gör!

//Patrik

• Gilla
Atom
  • Laddar…
Patrik_Hed skrev:
Jag brukar alltid köra 300x300 potta vid halogen och då brukar jag förskjuta de pottor med trafo så att spotten kommer på ena sidan av pottan, då kan man peta upp trafon på andra sidan. Det är ju skitfult med en dosa med trafo mitt i taket och dyl. som vissa elektriker gör!

//Patrik
Ingen risk att en kabel eller annat kommer för nära halogenlampan?

/S

Man får hålla tummarna.. ;)

//Patrik

O
Huvudsaken att kabeln håller garanti tiden ut:p
Å eftersom vissa elektriker har genom dörren garanti så behöver den inte hålla så länge :p

Odjuret skrev:
Huvudsaken att kabeln håller garanti tiden ut:p
Å eftersom vissa elektriker har genom dörren garanti så behöver den inte hålla så länge :p
Jag hoppas du skojar!

Lyser det fortfarande efter att man har plockat ihop och åkt från kunden så är man nöjd!

Sen om kunden ringer dagen efter och säger att spottarna har slocknat så säger man bara att de ska inte hålla längre än en dag, men man kan komma och fixa det för 800 kr/tim plus 300% påslag på det man behöver byta. ;)

Redigerat:
norrbottenstorpet skrev:
Ironi är svårt på Internet.
...det kanske inte är ironi.....

• Gilla
Atom
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
...det kanske inte är ironi.....

I varje lögn, finner man en del sanning :P
Många klagar på hantverkarna och deras sätt.
/Hehe

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.