6 811 läst ·
13 svar
7k läst
13 svar
Var finns vanligt tapetklister i pulverform nuförtiden?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Tapetklister av stärkelsetyp brukade vara billigt, drygt och nästan gå att hitta i mataffären. Nu är det beställningsvara och svindyrt. Vad har hänt? Det var väl 10-15 år sedan jag tapetserade senast. Alla verkar ha gått över till att sälja vatten. Troligen en bättre affär. Jag är traditionell och snål av mig och vill blanda klistret själv men hittar inte pulvret i vanliga butiker längre. Någon med tips? I Stockholm eller på Gotland.
Blanda själv av vatten, socker och potatismjöl.imported_Benno skrev:
Tapetklister av stärkelsetyp brukade vara billigt, drygt och nästan gå att hitta i mataffären. Nu är det beställningsvara och svindyrt. Vad har hänt? Det var väl 10-15 år sedan jag tapetserade senast. Alla verkar ha gått över till att sälja vatten. Troligen en bättre affär. Jag är traditionell och snål av mig och vill blanda klistret själv men hittar inte pulvret i vanliga butiker längre. Någon med tips? I Stockholm eller på Gotland.
Bauhaus harimported_Benno skrev:
Är inte easy Up och min woven samma sak?E El-Löken66 skrev:
Easy Up är väll bara ett "konsument namn" för att det skulle vara "enklare" att sätta upp jämfört med papperstspeter
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Jag hittade ett helt gäng paket traditionellt tapetklister i en butik som säljer överblivet byggmaterial. De har mycket begränsade öppettider och de skulle precis stänga så jag glömde köpa några när jag letade efter annat. Jag hoppas hinna dit nästa gång de har öppet....
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Jem&fix har.
https://www.jemfix.se/tapetklister-1-kg/6143/9358029/
Det funkar att sätta easyup tapeter med klassiskt tapetklister. Men de tjänar ju mer på specialklister.
https://www.jemfix.se/tapetklister-1-kg/6143/9358029/
Det funkar att sätta easyup tapeter med klassiskt tapetklister. Men de tjänar ju mer på specialklister.
Klicka här för att svara