6 068 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
var finns den billigaste parketten?
Medlem
· Värmland
· 11 inlägg
Är på jakt efter ett billigt parkettgolv helst Ek lackad eller allra helst obehandlad.
Någon som har någon länk eller tips på var jag kan få tag på det?
1-,2- eller 3-stav.
14-15mm med minst 3,5 mm slityta.
Jag har dock 60 mil enkel till trelleborg så tror inte att polen är intressant...
Någon som har någon länk eller tips på var jag kan få tag på det?
1-,2- eller 3-stav.
14-15mm med minst 3,5 mm slityta.
Jag har dock 60 mil enkel till trelleborg så tror inte att polen är intressant...
Redigerat:
BYGGmax har billiga parkettgolv. Vet dock inte hur kvaliteten är. Kollla länken [URL="http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/Golv/Tragolv-Parkett/Default.aspx"[/URL]
Annars kan du leta efter en butik som säljer Tarkett Rumba. Den kan du få för 299:-/kvm. Vet att Beckers Nya Hem säljer den.
Annars kan du leta efter en butik som säljer Tarkett Rumba. Den kan du få för 299:-/kvm. Vet att Beckers Nya Hem säljer den.
Medlem
· Värmland
· 11 inlägg
Hittad ett på Coop för 199:- kvm. Och ett på Byggmax för 189.- kvm, Ska åka och kolla på det.
var bor du och hur mycket skall du ha???
Medlem
· Värmland
· 11 inlägg
I Karlstad och ska ha runt 110 kvm
jaha, då är det inte att tänka på, jag har c:a 10 kvm över till ett riktigt fördelaktigt pris i Borås. om någon annan är sugen kanske...
Vi har hitat en superduktig lokal golvläggare som vi köper vår ekparkett ifrån, 14mm, 3,5mmm slityta, mattlackat vacker varm ton -inte grått som mkt ek är idag :-S
199:-/kvm kan man ju leva med!
inboxa för mer info, de kanske kan leverera uppåt landet?
199:-/kvm kan man ju leva med!
inboxa för mer info, de kanske kan leverera uppåt landet?
kan ju tilägga att vi har kikat på coop, byggmax, k-aruta, bauhaus, alla internetleverantörer vi kunde hitta... beställt ett 30 tal prover från olika firmor, men detta vann enkelt!
sett så mkt skabbig lack, urusla klickfogar, ojämna plankor.... så man var på väg att ge upp alldeles. O då har vi tittat efter golv upp till 450:-/kvm
sett så mkt skabbig lack, urusla klickfogar, ojämna plankor.... så man var på väg att ge upp alldeles. O då har vi tittat efter golv upp till 450:-/kvm
Medlem
· Värmland
· 11 inlägg
Lack eller färg spelar ingen direkt roll eftersom vi ska slipa ner det på en gång och hårdvaxa svartbrun... Det är ådringen som finns i eken som jag är ute efter...
aahhh.... finns det inte obehandlat att få tag på i t.ex. polen? finns ju flera "polen-trådar" om folk som åker dit o handlar
Ska du slipa ner det spelar det ju ingen roll om plankorna är lite ojämna eller så, det försvinner ju där direkt...
Klicka här för att svara