En vänlig själ har gett mig en sanyo värmepump. Efter som det är resterna av ett hembygge som inte blev riktigt färdigt (luft /vatten) baserat på en luft/luftpump. Så det fattasen icke helt oväsentlig del nämligen inne delen. Denna pump tänkte jag fösöka mecka upp i mitt garage och behöver då veta två saker;
1 Kan man hänga på viken "innedel" som helst ?

2 Var hittar men en sådan i såfall ?

Något förenklat skulle jag påstå att du råkar ut för samma problem som den som vill köpa en sko... Så vitt jag vet säljs dem ju i paket med åtminstone inne och utedel tillsammans. Jag skulle leta hos någon som reparerar vp:ar.

slaskman skrev:
Denna pump tänkte jag fösöka mecka upp i mitt garage...
Strunta i att "mecka" och ta hjälp av någon som kan värmepumpar, risken är annars att du får en fin fläkt (utedelen) som blåser på roserna i rabbet samt en fläkt (innerdelen) som fönar håret lite lätt på dig (med ovärmd luft då). ;)
Alltså en installation som du inte alls har någon glädje av.

Mycket av logiken sitter ju i innedelen, så du måste nog få fram exakt rätt innedel.

Alltså själva styrningen av pumpen.

Har utedelen varit använd ?
I så fall är det "tömd" på freon (den leveraras färdigfylld för att räcka till för hela anläggningen).
Är den använd/tömd måste du fylla på med ny freon till rätt mängd och freon+jobb kostar en slant.
/Nu låter vi alla som världen pessimister/ :D

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.