Så här är det. Har länge tänkt på att flytta tillbaka till mina hemtrakter och tanken att bygga ett hus i närheten av mina föräldrar är lockande. Nu är det så att deras fastighet gränsar till en skog där det kunde vara lämpligt att bygga. Frågan är då hur vet jag om man får bygga där? Vem ska man vända sig till? Naturligtvis Måste ju ägaren till marken tillfrågas, men det är ju ingen ide om man inte får bygga där. Min far brukar säga att man inte får bygga där på grund av att det är ett "naturvårdsområde" eller liknande. Men jag tror inte på det förrän jag själv har undersökt saken.
Ska tillägga att mina föräldrar "bor på landet" på en avstyckad gård.
Någon som vet