Hejsan,
Har förstärkt och riktat upp hela bjälklaget på ovanvåningen pga nytt badrum.
Håller just nu på med isolering och golvspånet.
Bärande bjälkar går vågrätt på bilden och golvskivorna så klart lodrätt
Jag får yrkesfolk till badrummetsom gör själva vvs och alla beklädnader om ca 3 veckor.
Nu är det helg och jag kan inte ställa denna fråga till dem.
Kan jag avsluta golvspånet vid badrumsväggen (obs inga innerväggar är så klart monterade än) Jag skulle vilja lägga så mycket golvspån som möjligt till krinliggande rum. Men det funkar inte om jag skall låta spånet gå skarvlöst inne i badrummet.
Enligt bifogade instruktionen på golvspånet skall man lägga in en rörelse skarv var 10 m (samt 10mm runt ytterväggarna) så då hade det ju passat att skarven hamnar precis där väggen hamnar till badrummet.
Det enda som jag tycker är motsägelsefullt är ju så klart att golvet blir ju så klart svagare precis i dessa skarvar.
Men om man kortlar precis under dessa skarvar kanske det funkar.
Hoppas ni förstår min luddiga frågeställning.
Mvh Rikard