Hejsan,
Har förstärkt och riktat upp hela bjälklaget på ovanvåningen pga nytt badrum.
Håller just nu på med isolering och golvspånet.
Bärande bjälkar går vågrätt på bilden och golvskivorna så klart lodrätt

Jag får yrkesfolk till badrummetsom gör själva vvs och alla beklädnader om ca 3 veckor.
Nu är det helg och jag kan inte ställa denna fråga till dem.

Kan jag avsluta golvspånet vid badrumsväggen (obs inga innerväggar är så klart monterade än) Jag skulle vilja lägga så mycket golvspån som möjligt till krinliggande rum. Men det funkar inte om jag skall låta spånet gå skarvlöst inne i badrummet.

Enligt bifogade instruktionen på golvspånet skall man lägga in en rörelse skarv var 10 m (samt 10mm runt ytterväggarna) så då hade det ju passat att skarven hamnar precis där väggen hamnar till badrummet.
Det enda som jag tycker är motsägelsefullt är ju så klart att golvet blir ju så klart svagare precis i dessa skarvar.
Men om man kortlar precis under dessa skarvar kanske det funkar.

Hoppas ni förstår min luddiga frågeställning.

Mvh Rikard
 
  • layout_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svarar själv på frågan med hjälp av byggfirman som ska göra tätskikt osv.
Det går bra att dela upp golvspånsläggningen på min ovanvåning i två golv. Ett utanför och ett inne i badrummet.
Skarven som blir mellan dessa golv skall ligga över kortlingar
Nu kan jag lägga all golvspån runt badrummet och börja resa väggarna för intilligande rum.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.