26 168 läst ·
89 svar
26k läst
89 svar
Vandalism vid försäljning
Vi kommer inte att sälja billigare, det verkar ändå finnas ett visst intresse och vi har egentligen ingen brådska att sälja. Det är väl mer det att då börjar man fundera på om man ändå ska ge sig på att renovera upp till lite fräschare skick innan man försöker igen till hösten eller nåt. Men jag har ett eget hus som behöver omvårdnad också, så helst slipper jag...K Kallens skrev:
Stå på erE erik_qwerty skrev:Vi kommer inte att sälja billigare, det verkar ändå finnas ett visst intresse och vi har egentligen ingen brådska att sälja. Det är väl mer det att då börjar man fundera på om man ändå ska ge sig på att renovera upp till lite fräschare skick innan man försöker igen till hösten eller nåt. Men jag har ett eget hus som behöver omvårdnad också, så helst slipper jag...
Ja jag var väl ofokuserad när jag skrev. Men likförbannat så gör båda förmodligen lika lite. Hur många butiker/skolor osv blir vandaliserade som trots allt har tjutande sirener och väktare som kommer ut. Skall det vara något är det nog tyvärr ett tyst larm och en väktare inom 3minuter.K Kampf skrev:
Nu har jag inte läst tråden bortom detta inlägg, men en åtelkamera kan vara ett vettigt alternativ för att få skurkarna på bild.E erik_qwerty skrev:
Se till att " märka" gärningsmannen/ gärningsmännen! Skaffa billigaste Pain- ball markören eller köp " DNA- färg" att spruta på den/ dem. Då kanske du kan undvika direkt närkontakt utan göra det lite på avstånd. Kombinerat med "åtelkamera" som dokumenterar förloppet!!!namnbyte skrev:
Du måste ta dem på bar gärning, inget annat kommer att hjälpa tyvärr. Även om du ej får fatt i dem så är det ju inte helt omöjligt att du lyckas känna igen dem, han eller hon. Övernattning är det som gäller, sitta och vaka och överraska…
paintballmarkör och göra sig skyldig till grov (grav?) misshandel?S Sona2012 skrev:
Finns det något sådant fall/ dom?Johanbogg skrev:
I så fall håll dig till att spruta DNA- färg på missdådarna. Det är enbart vatten som går att " spåra" så det råder inget tvivel om att personen/ personerna varit på platsen. Dokumentera det dessutom med " åtelkamera" , som någon annan skrev går den säkert att sälja begagnat till en jägare så du kanske går jämnt upp!!!!
Har själv behövt bevaka fastighet, vi använde åtelkameror samt låg gömda beredda med "fångstredskap". Åtelkamera kostar inte så mycket, du kan ha flera, de är lätta att gömma och syns extra dåligt i skymning/mörker. Försäkring som kan träda in för skadorna?
Men då måste ju polisen faktiskt göra sitt jobb, o vi vet alla hur det går.S Sona2012 skrev:Finns det något sådant fall/ dom?
I så fall håll dig till att spruta DNA- färg på missdådarna. Det är enbart vatten som går att " spåra" så det råder inget tvivel om att personen/ personerna varit på platsen. Dokumentera det dessutom med " åtelkamera" , som någon annan skrev går den säkert att sälja begagnat till en jägare så du kanske går jämnt upp!!!!
Nä sånt där får man lösa med egna olagligheter eller låta det ha sin gång.