Jag har en duschblandare (relativt ny mora armatur) som jag vill använda till att justera temperatur på mitt utevatten. Problemet är att jag måste vända blandaren upp och ned för att få en snyggare rördragning (i och för sig i garaget så det spelar kanske inte är jätteviktigt med estetiken..)
Finns det något som hindrar detta?
I manualen står det att det är en blandare med anslutning nedåt men jag behöver alltså en med blandaren uppåt.
 
Kommer rören rätt om du vänder blandaren upp och ned då? Jag tänker ingående varmt och kallt vatten. Får du det fel lär termostaten få fnatt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
j.erkers
TS får vända blandaren både upp och ner samt bak och fram. Kan bli lite svårt med reglage och fastsättning men rördragningen blir nog snygg!
 
Blandaren funkar i vilket läge som helst, blir lite ologiskt med reglagen bara.
 
Japp, rören kommer rätt om jag vänder allt upp och ned... Jag har en blandare så som knockonwood visar men jag har en skock ungar och deras kompisar som men jämna mellanrum bränner sig då de bara skruvar på varmvattnet...
Jag rapporterar hur det slutar....
 
Funkade hur bra som helst så klart!
 
Krilleman
Hmm, lite smartare än min lösning.... ;-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.