Jag har en duschblandare (relativt ny mora armatur) som jag vill använda till att justera temperatur på mitt utevatten. Problemet är att jag måste vända blandaren upp och ned för att få en snyggare rördragning (i och för sig i garaget så det spelar kanske inte är jätteviktigt med estetiken..)
Finns det något som hindrar detta?
I manualen står det att det är en blandare med anslutning nedåt men jag behöver alltså en med blandaren uppåt.
Finns det något som hindrar detta?
I manualen står det att det är en blandare med anslutning nedåt men jag behöver alltså en med blandaren uppåt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 216 inlägg
Kommer rören rätt om du vänder blandaren upp och ned då? Jag tänker ingående varmt och kallt vatten. Får du det fel lär termostaten få fnatt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Du vet kanske inte att det finns "riktiga" utekranar med varm- + kallvattenanslutning,
och som ger en frostsäker installation:
https://www.rinkabyror.se/artikel/fmm-vattenutkastare-varm-kall/
och som ger en frostsäker installation:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.rinkabyror.se/artikel/fmm-vattenutkastare-varm-kall/
Blandaren funkar i vilket läge som helst, blir lite ologiskt med reglagen bara.
Japp, rören kommer rätt om jag vänder allt upp och ned... Jag har en blandare så som knockonwood visar men jag har en skock ungar och deras kompisar som men jämna mellanrum bränner sig då de bara skruvar på varmvattnet...
Jag rapporterar hur det slutar....
Jag rapporterar hur det slutar....
Jag har LK Hydromix med skållningsskydd monterade innan mina kombinerade KV/VV-vattenutkastare.
Då kan varmvattnet aldrig bli för varmt och den sköter sig själv efter grundinställning.
Rekommenderas varmt!
https://www.lksystems.se/sv/lk-551-hydromix-_77762399.aspx

Då kan varmvattnet aldrig bli för varmt och den sköter sig själv efter grundinställning.
Rekommenderas varmt!
https://www.lksystems.se/sv/lk-551-hydromix-_77762399.aspx

Klicka här för att svara
