Jag har letat runt men inte hittat något så jag skapar en ny tråd!

Hur går man tillväga för att bygga välvda/runda innertak? Går det att lösa med gipsskivor eller stålprofiler? Och finns det något vettigt att göra med det förlorade utrymmet innanför, tex. fylla med isolering eller kablar eller något liknande?
 
Det finns böjliga gips- och spårade MDF-skivor. Regelverket kan du göra av antingen trä, stål eller aluminiumreglar.
Lämpligen lägger du ledningar och kablar i VP-rör. Även ventilationsrör kan va lämpliga att placera här, sedan kan du fylla utrymmet med isolering.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.