11 131 läst ·
5 svar
11k läst
5 svar
Välja vattenutkastare Gustavsberg eller FMM
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Har dessa utkastare från Gustafsberg (tidigare hette de Vårgårda, men är samma konstruktion och tillverkning) som har funkat utan problem i olika fastigheter i över 20 år.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 167 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 167 inlägg
Jag har haft FMM i 20 års tid och de fungerar fortfarande, dock ska man följa anvisningen vid användandet- det är lätt att dra igen för mycket (för hårt ) men det gäller alla typer av utkastare
Jag tror inte det är någon större skillnad på dessa 2
jag valde FMM för att den var med plastnyckel (mindre risk att vålda sönder kran), och att den kunde sitta i spindeln (på plats så att säga)
Jag tror inte det är någon större skillnad på dessa 2
jag valde FMM för att den var med plastnyckel (mindre risk att vålda sönder kran), och att den kunde sitta i spindeln (på plats så att säga)
Många tack för snabba svar.
Det blev två Gustavsberg för 335:-/st så det är väl Ok pris, så nu blir det utkastare både på huset och vid brunnshuset.
Stämmer som du skriver att FMM sprutar vatten bakåt när man stänger den, har en sådan i huset.
Det blev två Gustavsberg för 335:-/st så det är väl Ok pris, så nu blir det utkastare både på huset och vid brunnshuset.
Stämmer som du skriver att FMM sprutar vatten bakåt när man stänger den, har en sådan i huset.
Klicka här för att svara