P
Det finns väl rätt många med torkkorg, en del kallar det skotork men det är samma sak

Köpte en Boschtumlare och vilken skillnad det blev! Inte längre en bastu i tvättstugan och alltid en ren kondensor.Bästa köpet sedan jag köpte en Chromecast till tv'n :p

Är inte så hemma på torktumlare och vi har klarat oss utan under de åtta åren vi bott i huset, men nu funderar jag på om det är dags att köpa en.
I den här tråden har jag om och om igen kunnat läsa att TT av VP-typ är så bra för att den "inte gör min lilla tvättstuga till en bastu" och att TT av kondens-typ kräver ett svalare rum.

Då är frågan; För mig som har en ca 12 kom tvättstuga i en källare, är VP-typ fortfarande bra, eller ska man då satsa på kondens-typ?

/ C

P
Vp- typ är alltid bra, men priset kan avskräcka.

Min kostade ca 8000 och det är en 8kg maskin.De som tar mindre tvätt är billigare.
Jag som var slarvig med att rengöra kondensorn uppskattar att det gör automatiskt nu.

Strömförbrukningen minskas en hel del,med att alltid ha en ren kondensor,insugsluften är sval samt
att det hela sköts av en värmepump så jag tror att man snabbt tjänar in den dyrare torktumlaren

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.