Tack. Står mellan dewalt och Ryobi nu.

Jag är väldigt nöjd med min Dewalt. Köpte ett kombokit med det mesta och kompletterat med vinkelslip & tigersåg. Antagligen mitt bästa verktygsköp!

Coolt.

I slutändan handlar det bara om pengar.

Väljer du exempelvis ryobi över dewalt så får du samma/likvärdiga maskiner för mindre pengar men kanske lite sämre kvalité.

Men för en hemma fixare så kommer man inte nöta ut dom.

Sen är det ju lite status att ha dewalt/makita/milwaukee. Eller massor av status om du har festools.

Så det handlar om pengar och status för en privatperson när man väljer verktyg.

Har du tänkt skaffa fler maskiner hade jag valt ryobi om nu inte status är så viktig.
Sen ska det vara stora batterier. Allt under 4Ah är klockbatterier

L Lutte skrev:
I slutändan handlar det bara om pengar.

Väljer du exempelvis ryobi över dewalt så får du samma/likvärdiga maskiner för mindre pengar men kanske lite sämre kvalité.

Men för en hemma fixare så kommer man inte nöta ut dom.

Sen är det ju lite status att ha dewalt/makita/milwaukee. Eller massor av status om du har festools.

Så det handlar om pengar och status för en privatperson när man väljer verktyg.

Har du tänkt skaffa fler maskiner hade jag valt ryobi om nu inte status är så viktig.
Sen ska det vara stora batterier. Allt under 4Ah är klockbatterier
Sen är det ju så att ryobi vänder sig till hemmafolket.
Jag tror tex inte man kan köpa en myggjagare som drivs på samma batteri som verktygen från DeWalt ;)

optimum
Jag letade en hel del innan jag valde AEG och är mycket nöjd med valet.
Men det är upp till vad man vill hålla i när man drar feta skruv i tjocka träbalkar mm.

Kikade på Makita, De walt, Hitachi mm Dock föll grön och blå Bosch bort snabbt.

Skulle den gå sönder blir det en AEG igen.
Har även en enklare AEG också som följde med i en sats med cirkelsåg och funkar bra som borrmaskin när man behöver förborra.

Visst kan proffs välja annat men för mig var valet det som kändes bäst att jobba med.

devizion devizion skrev:
Undvik slag funktion i borrskruvdragare. Blir tungt och används för sällan.
Stämmer inte för alla märken, Milwaukee M12 FPD har samma vikt men är mindre i storlek än FDD som är utan slag. För M18 skiljer det 100g mellan slag/borrskruvdragare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.