4 691 läst ·
34 svar
5k läst
34 svar
Välja Router 24 portar, SFP, POE,
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 188 inlägg
Vad jag ville komma till var att larminstallatörerna kallar vad som helst som ger ström över nätverkskabel för midspan. Har haft larmgubbar som kollegor och det var första gången jag hörde uttrycket. Varje bransch har sina branschbenämningar. Ändhylsa eller ändnit från en annan tråd13th Marine skrev:
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 188 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 677 inlägg
Och jag ville mest förtydliga vad skillnaden på ett midspan och en injektor, för det är olika saker.Johan Gunverth skrev:
1920S är en trevlig serie.Johan Gunverth skrev:
Den har något utökat stöd för HPE's OfficeConnect accesspunkter om man vill köra dem istället för Unifi som många kör.
I sitt segment är den en arvtagare till HPE 1910-serien, dessa hade jag tidigare hemma. De hade så pass anrika rötter att de en gång sålts under 3COM-namnet. Det var en riktigt bra serie med fullt Comware-CLI och ett bra webgränssnitt till ett hemvänligt pris. 1920S har inget CLI längre och har ett helt nytt OS från HPE, som jag inte känner igen från någon annan produktserie.
Gemensamt för 1910/1920S är att de har L3-funktioner så man kan använda dem som enklare routing emellan VLAN om ens internetrouter inte har stöd för VLAN.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 188 inlägg
Håller med. Upptäckte även skillnaderna när jag jämförde 1920S med 1920. Två helt olika världar.T tompaah7503 skrev:1920S är en trevlig serie.
Den har något utökat stöd för HPE's OfficeConnect accesspunkter om man vill köra dem istället för Unifi som många kör.
I sitt segment är den en arvtagare till HPE 1910-serien, dessa hade jag tidigare hemma. De hade så pass anrika rötter att de en gång sålts under 3COM-namnet. Det var en riktigt bra serie med fullt Comware-CLI och ett bra webgränssnitt till ett hemvänligt pris. 1920S har inget CLI längre och har ett helt nytt OS från HPE, som jag inte känner igen från någon annan produktserie.
Gemensamt för 1910/1920S är att de har L3-funktioner så man kan använda dem som enklare routing emellan VLAN om ens internetrouter inte har stöd för VLAN.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden