Hej!

Har tre offerter på fönsterbyte att välja på.
Två har nästan samma pris, där står valet mellan Tanum från NorDan eller Morup. Jag kan inget om fönster så varför ska jag välja den ena före den andra?

Tredje offerten gäller fönster från Mockfjärd. Denna offert var betydligt (30%) dyrare. Så varför välja Mockfjärd?

Ingen som har åsikt om fönster...?

Jag har bytt fönster för tre år sedan. Viktigt för mig var:
- full service till sista listen (jag jobbar själv så mycket att jag inte hinner)
- bortforsling, deponiavgifter, slutstädning ingår
- inge dolda kostnader som reskostnader, bil, drivmedel, contianerhyra. Allt ska ingå.
- avtalat utförandetid. Förseningsböter ville dom dock inte gå med på.
- så smala karmar/bågar som möjligt för att optimera ljusinsläpp.

Sedan hade jag några tekniska saker:
- Inga vridfönster (som svänger runt en horizontell axel) för jag tycker dom är fula
- ÖV valde jag sideswing, NV blev det Drehkipp-beslag, öppnas inåt.
- jag valde bort specialgasfyllning och energibeläggning för det räknar man inte hem på en livstid.
- jag valde aluminium-utsida för att slippa måla resten av mitt liv.

Lycka till!

Mockfjärd är dyrare för att de har säljare som åker omkring i tjänstebil som ska betalas. Om man vill ha ett bättre pris kan man alltid höra med en lokal snickare eller mindre fönstermontör utan säljare.

En stor del av fönsterbyte är att välja fönster som passar husets estetik och ålder.

Tanums fönster tycker jag ger ett allmänt kvalitativt intryck. Deras fönster med aluminiumbeklädnad är rätt diskreta och ser mer ut som trä än diverse konkurrenter.

Tack för svar!
Vi lutar åt hantverksofferten. Blir samma takfönster som med den 30% dyrare offerten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.