8 254 läst ·
20 svar
8k läst
20 svar
Välja hustillverkare en djungel!
HejL lat skrev:
Jag hade inte valt Villavarm trots att jag själv valde det.
-Lång förhandling med kommunens bygginspektör, då ritningsunderlaget från Villavarm var otillräckligt och oproffsigt.
-Ej ritat in rördragning för centraldammsugare. Fast de säljer tillbehöret.
-Slarvigt ihopbyggt hus på husgrunden. Många skador på fasaden. Lämnat huset utan att vind och väderskydda huset. Regnade in!
-Ingen från företaget som någonsin var på plats, endast byggare som är inhyrda.
Finns mycket mer att säga..
MEN välj inte detta företaget.
M Mainstream skrev:
Hej!
tänkte kolla med dig angående huscompagniet. Nu är det så att vi hittat en plats med några villor som skall byggas. Vi är intresserade av det och det är så att det säljs med huscompagniet som totalentreprenad.
dina goda vänner som byggt med HC.
Valde dom HC själva? Eller var det HC som sålde nybyggen i klagshamn?
Ändrade de något i planlösningen på huset eller de valde något som HC ritat klart?
Hur var service och åtgärder efter slutbesiktning?
Man har läst en del kritik mot HC och det skrämmer en lite att det kan vara så stora problem med dom. Allt från byggahus, trustpilot men även deras egna Facebook sida skriver folk om sina problem som tagit flera år att åtgärda?
Hur kände dina goda vänner de blev bemött efter slutbesiktning?
tack på förhand
Med vänlig hälsning,
Micke
De valde HC, tomterna var fria. Inget standardhus, mycket fick göras om pga kommunens krav om läge på tomten. Hela resan för dem var mycket bra. De följde mina råd och besökte bygget varje dag på morgonen och skapade en bra kontakt med byggare, projektledare och kontaktpersoner. Andra i området som byggde med HC gjorde inte det och då strulade det.D Dimsum skrev:Hej!
tänkte kolla med dig angående huscompagniet. Nu är det så att vi hittat en plats med några villor som skall byggas. Vi är intresserade av det och det är så att det säljs med huscompagniet som totalentreprenad.
dina goda vänner som byggt med HC.
Valde dom HC själva? Eller var det HC som sålde nybyggen i klagshamn?
Ändrade de något i planlösningen på huset eller de valde något som HC ritat klart?
Hur var service och åtgärder efter slutbesiktning?
Man har läst en del kritik mot HC och det skrämmer en lite att det kan vara så stora problem med dom. Allt från byggahus, trustpilot men även deras egna Facebook sida skriver folk om sina problem som tagit flera år att åtgärda?
Hur kände dina goda vänner de blev bemött efter slutbesiktning?
tack på förhand
Med vänlig hälsning,
Micke
Klicka här för att svara