Har haft en firma som gjutit hemma hos mig. Tyvärr så snackade vi inte om priset i förväg då firman är känd för bra priser och jag ville ha deras folk som la ut betongen. Plattan är på 18x7,2m + en liten platta framför stallet på 1,3x10m som dem gjöt åt mig.
Kan 67300:- vara rimligt för detta? Tycker kubikpriset är väldigt saftigt! Vad har ni och säga? Faktura för gjutningsarbete och betong med specifikation av kvantitet och pris, totalt belopp 67,300 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har gjort ungefär samma sak som du! Hade en firma här och gjöt thermomur i min tillbyggnad för några veckor sedan och väntar spänt på fakturan... Men man blir ju lite orolig när man tittar på din :cool:

2000 kr exkl. moms för den kvalitén är väldigt dyrt. Dock verkar det vara inkl. frakt. Jag hade betalat ca 700-800 kr + förmodligen 200 i frakt dvs hälften. Dock gjuter vi några tusen m3 per år.

Och bara för det hittade jag just fakturan i brevlådan... 44803 inkl moms för mina knappa 13 kubik. Men då hade vi slangpump och förlängd lossningstid eftersom vi gjöt väggar!
Edit: då var det C30/37 också!

Hade ut betongbilen nyss och gjöt, betalde 1265kr ex moms per kubik plus 177kr ex moms i frakt

Samma kvalite som dig fast med luft, så tyckte betongen var lite dyr för dig. Jag köpte av Skanska

Så vad tycker ni? Ska jag ta ett snack med firman eller ær detta rimligt?

• Gilla
Anncharlotte Holsö och 1 till
  • Laddar…
Vilken firma i östergötland?
Jag är infärd med att gjuta en uppfart. 10cm tjockt, 120m2 a 1200:-/m2 i Linköping. Jag tycker det låter väldigt dyrt, Skulle gärna ta ditt pris :)
Dock vet jag inte vad som är billigt eller dyrt. Följer tråden med spänning.

• Gilla
perror
  • Laddar…
Det är Kinda betong som levererade.

Räknar jag med allt utom gruset så har plattan kostat mig runt 900:- kvm. Med då gjorde jag en egen form och har bara 1200 isolering. Det är iofs ganska ok men denna fakturan retar litegrann…

• Gilla
Hans Paulson
  • Laddar…
Fick betala följande för betong till mina projekt:

C25/30 16 S4: 1590kr/kbm exkl. moms
C30/37 16 S4: 1650kr/kbm exkl. moms

Extra lång ränna 600kr exkl. moms
Extra lossningstid (15min ingick): 20kr/min

Levererat från betongstationen i Kumla.

• Gilla
craftsboy
  • Laddar…
MrJay
Innan jag går ut med priser jag betalar måste jag informera att jag har egen firma och kontakter och betalar inte således samma pris som vanliga privatpersoner. Jag betalade i förra veckan 1070kr/kubikmeter (exkl. moms) för C32/40 SF2 16 (Vibbfri), kostnad för pumpbil tillkommer + massa diverse avgifter såsom transport, lossningstid etc. Tror privatpersoner och okända bolag får pröjsa ca. 1700kr + moms per kubikmeter. Östergötland.

• Gilla
speed296
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Innan jag går ut med priser jag betalar måste jag informera att jag har egen firma och kontakter och betalar inte således samma pris som vanliga privatpersoner. Jag betalade i förra veckan 1070kr/kubikmeter (exkl. moms) för C32/40 SF2 16 (Vibbfri), pump M36 tillkommer med 6500kr + massa diverse avgifter såsom transport. Tror privatpersoner och okända bolag får pröjsa ca. 1700kr + moms per kubikmeter. Östergötland.
Tack för svaret! Om du ser på min faktura som en privatperson. Tycker du att det är en skälig räkning?

MrJay
M Millejan skrev:
Tack för svaret! Om du ser på min faktura som en privatperson. Tycker du att det är en skälig räkning?
Du hade nog kunnat spara ca. 10.000kr på att beställa betongen själv från Swerock.

Redigerat:
  • Gilla
fridde och 1 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Du hade nog kunnat spara ca. 10.000kr på att beställa betongen själv från Swerock.
Ja, fan vad jobbigt det är och vara efterklok…

MrJay
M Millejan skrev:
Ja, fan vad jobbigt det är och vara efterklok…
Läropengar, du är inte först eller sist ;)

• Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.