Vi håller på att renovera i en lägenhet och funderar över hur vi ska välja vitvaror. Främst handlar det om inbyggnadsugn, häll och fläkt. Avseende ugn och häll har vi fått till oss att Elektrolux o Husqvarna (typ samma märke egentligen va?) är de bästa på marknaden. De trådar jag läst här verkar peka på att så inte inte alls alltid är fallet. Iallafall...
Vi renoverar alltså lgh och tanken är väl att vi ska bo här i några år, men sedan är det definitivt hus som gäller. Därav vill vi inte lägga hur mkt som helst på sådant som går att dra in på, tex vitvaror. Vi vill ha något snyggt (vilket i vårt fall innebär vad som, utom vitt) och jag vill inte gå och reta mig på saker som plåtar som inte går att dra ut (läste i ngn annan tråd om Siemens...)
Vad välja? Finns det några absoluta "inten" bland märken?

Spelar nog inte så stor roll vad du väljer om du tar mellanklass som Miele, Husqvarna, Bosh, Elektrolux. Däremot skiljer det sig på var du handlar - prisläget varierar lite beroende på affären. Jag skulle förmodligen akta mig för de billiga alternativen speciellt om ni skall sälja lägenheten, för vid försäljning så tror jag att folk vill ha de kända märken. Och så sällan lönar det sig att renovera exklusivt och dyrt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.