C
Har just köpt ett växthus, Ett begagnat tillverkat av Hobbyväxthus. 6 mm kanalplast o vanlig aluminium.

Det här är vårt 5 eller 6:e växthus.....

Före detta hade vi ett växthus med 4 mm kanalplast och en ynklig aluminium stomme. Så ynklig att den inte tålde normal snöbeläggning utan rasade ihop.... Kanalplasten, 4 mm, hade jag lika gärna kunnat byta ut mot "gladpack" ni vet den där plasten man använder i köket....Stommen duger inte för svenska förhållanden, det borde inte vara nån hemlighet för importören att det snöar i Sverige...

Alltnog, avstå från de alltför billiga växthusen, de som kostar 4- 6000:- för ett växthus i storlek 6-8 m2 med 4mm kanalplast...avstå i synnerhet från de som 24 home säljer på Tradera där jag köpte mitt... rena sk-ten:mad:.

Vilken skillnad på det vi nu köpt, ,som dessutom är begagnat... fy fanken va stabilt,,,,,:D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.