7 584 läst ·
106 svar
8k läst
106 svar
Val av ny telefon
Jag brukar slita ut en telefon på 6 månader och jag har alltid varit en Ericsson fantast. Den senaste Ericsson jag hade var en Xperia vilket helt ärligt var den sämsta telefon jag haft i hela mitt liv, den hängde sig och man fick starta om den ofta, ibland starta den om själv och skrev text på skärmen "Din telefon har startats om för att förbättra prestandan".
Sen bytte jag till Iphone jag tänkte berätta min historia med för och nackdelar.
Bakgrund:
Jag jobbar med kontoret på fickan, dvs jag behöver ha en telefon med bra betterietid som inte hänger sig. Förutom det behöver den klara av exchangemail samt kalender, då allt jag gör/skall göras läggs in där. Jag pratar ca 4-5h/ dag i telefon och får ca 40 mail /dag.
Fördelar:
-Väldigt snabb
-Mycket bra snabbt och enkelt mailprogram
-Klockren kalender, enkelt att lägga till och ta bort möten, bra uppföljning
-Lätt att ringa med.
-Bra program att läsa PDF, Doc och xls filer med
-App store. Lätt och smidigt att ladda ner nya roliga program och spel som man kan spela när man sitter på planet. Positivt är att apple godkänner appar, då vet man att de inte är skadliga! Oerhört positivt.
Nackdelar:
-Multitasking saknas, vilket är frustrerande om man av misstag klickar på "meny"-knappen och allt försvinner som du pysslat med
-Man kan inte se .tif-filer och i det formatet kommer alla fakturor för mig.
-App store att man är låst till vad apple godkänner
Jag har aldrig testat en android, eller x10, men jag kommer hålla mig fast precis som jag gjorde med ericsson tills jag blir överbevisad att det finns mycket bättre alternativ än Iphone. Jag byter ionte telefon för att det är roligt utan för att de går sönder alt saknar funktioner.
//Anders
Sen bytte jag till Iphone jag tänkte berätta min historia med för och nackdelar.
Bakgrund:
Jag jobbar med kontoret på fickan, dvs jag behöver ha en telefon med bra betterietid som inte hänger sig. Förutom det behöver den klara av exchangemail samt kalender, då allt jag gör/skall göras läggs in där. Jag pratar ca 4-5h/ dag i telefon och får ca 40 mail /dag.
Fördelar:
-Väldigt snabb
-Mycket bra snabbt och enkelt mailprogram
-Klockren kalender, enkelt att lägga till och ta bort möten, bra uppföljning
-Lätt att ringa med.
-Bra program att läsa PDF, Doc och xls filer med
-App store. Lätt och smidigt att ladda ner nya roliga program och spel som man kan spela när man sitter på planet. Positivt är att apple godkänner appar, då vet man att de inte är skadliga! Oerhört positivt.
Nackdelar:
-Multitasking saknas, vilket är frustrerande om man av misstag klickar på "meny"-knappen och allt försvinner som du pysslat med
-Man kan inte se .tif-filer och i det formatet kommer alla fakturor för mig.
-App store att man är låst till vad apple godkänner
Jag har aldrig testat en android, eller x10, men jag kommer hålla mig fast precis som jag gjorde med ericsson tills jag blir överbevisad att det finns mycket bättre alternativ än Iphone. Jag byter ionte telefon för att det är roligt utan för att de går sönder alt saknar funktioner.
//Anders
Var det en X1:a? 
Hade själv en sådan för drygt 1½år sedan, och jösses, den var inte kul, på nåt sätt.
Mottagningen var horribel, kunde inte skicka och ta emot MMS på ställen där jag tidigare aldrig haft problem.
Hade själv en sådan för drygt 1½år sedan, och jösses, den var inte kul, på nåt sätt.
Mottagningen var horribel, kunde inte skicka och ta emot MMS på ställen där jag tidigare aldrig haft problem.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Det är nog inget som syns på förpackningen, utan den säljs bara som Sony Ericsson Xperia X10.Per Eskilsson skrev:
Jag menar X10 när jag skriver X10a (äcks-tia).
<edit>
Ser nu att det faktiskt står X10i på streckkoden på kartongen, dock står det bara Xperia X10 på kartongöverdelen.
Redigerat:
X10 finns med 2 frekvensband
X10i (vår typ) GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900, UMTS900, UMTS1700, UMTS2100
X10a GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900, UMTS800, UMTS850, UMTS1900, UMTS2100
UMTS850 och UMTS1900 används i Americas av några nät. UMTS800 av NTT DoCoMo i Japan.
En gång i tiden har jag för mig att a var just för Americas (på GSM dualband / trippelband tiden) och c för China.
http://www.idg.se/2.1085/1.255902/sa-hackar-du-din-androidlur
http://www.androidbloggen.se/index.php/2010/03/17/att-roota-nexus-one-eller-nagon-annan-android/
Hmm så fri var android också för normalanvändaren. Det är bara frågan hur man som användare vill vara låst eller av vem.
http://www.androidbloggen.se/index.php/2010/03/17/att-roota-nexus-one-eller-nagon-annan-android/
Hmm så fri var android också för normalanvändaren. Det är bara frågan hur man som användare vill vara låst eller av vem.