Jag behöver tips på moduler till vägghängd toa. Har spanat in Geberit. Är det en bra insats?
Vad bör man tänka på vid val av märke? Vilken är den mest prisvärda? Men det vore ju bra om det finns reservdelar att tillgå och att kvalitén inte är ruskigt dålig. Någon som har tips, gärna webbadresser för inköp och ca.priser.

Pratade med många rörkräkare innan jag köpte och alla rekommenderade Ifö Sign, funkar mycket bra hittils, kändes rejäl och det var hög kvalitet och bra passform på grejerna.

Jag köpte Gustavsberg, känns bättre att skruva fast den i golvet. IFÖ ska ju klara sig utan detta men det känns lite knepigt tycker jag. Riktigt fin kvalitet. Ifö skålarna ser ju lite trista ut.

Geberit e proffs ,alla andra e kopior....eller?

Ifös system funkade klockrent för mej för två år sedan, kommer använda det igen framåt våren för badrum 2.

Kave: Skruva i golv i våtrum är ju kanske inte det bästa...

Oj ,,visste ni inte att en inbyggnadscistern sitter innanför väggen?
Så ,jo skruva i golv är det bästa ...fast det har klen betydelse för hävstångseffekten gör att mesta av belastningen är upptill.

Geberit är originalet, den samt Ifö, Ido Gustavsberg är likvärdiga och av hög kvalitet samt eftermarknads-säkra. Ett tips där Gbg:n finns att köpa:
http://www.badshop.se/Shop/Application/Article/pgArtList.php?iMenuId=525

Där finns även ett annat fabrikat som är ett billigare skräckexempel.

Ifö har precis lanserat ett helt nytt inbyggnadssystem som är riktigt bra. Utveckling och efterföljare som det talas gott om här i tråden. Det Ifö gjort är att man tagit bort två fästpunkter - en smaksak hur man vill ha det men fortfarande sitter fixturen som berget om man gör rätt. Ifös nya har även WCfresh.

Japp, då var det klart. Vi beställde förra veckan en Geberit inbyggnadscictern. Och det ska vara den nya modellen (UP320) och ha svensk standard. Köpte från www.net-vvs.se. Den borde dyka upp vilken dag som helst.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.