Hej! Nu ska jag putsa min källarvägg, vi har precis köpt huset och förra ägaren har bara slagit på vanligt spackel, renoveringstapet samt färg på betongen, det hela orsakade till att fukten stannat kvar . Huset är för övrigt dränerat. Nu har jag rivit och slagit bort all gammal spackel och löst sittande bruk,betong. Hur skall jag gå tillväga nu? Jag måste ju ha någon fyllnadsmassa att lägga i innan jag börjar själva putsningen. Jag är inne på att använda kalkputs som yttersta lager. Men vad ska jag fylla ut med innan själva putsen? För/nackdelar mellan olika märken på puts? Tips och trix? Kom gärna med idéer om puts/bruk som lämpar sig bra i källarmiljö.

• Trasig källarvägg bredvid en trappa där gammalt spackel och puts avlägsnats, med verktyg och skräp på trappstegen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppbruten källarvägg med flagnande puts och synlig betong; byggavfall och verktyg ligger på en trappa bredvid väggen.
    Skapa konto
  • Skadad källarvägg med avflagad renoveringstapet och synlig betong bakom, omgiven av färgglada krokar på vägghylla.
    Skapa konto
  • Flagnande spackel och skadad yta på en källarvägg intill en trappa. Kroklist med färgglada knoppar syns ovanför väggen.
    Skapa konto
det viktiga är att det kan andas vanligt kalkbruk går bra det går bra att måla men man ska inta använda tapet eller spackel på

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.