Hej.

Jag är i fart med att börja göra eget kök. Stommarna kommer bli i 20mm limfog av björk.

Det jag är osäker på är material av ramlucka, lutar åt ask eller björk. Dessa ska målas. Kan man få någon synlig ådring på björk? Spegel kommer bli 6 mm björkplywood alternativt plywood med askfaner.

Tack på förhand.

Om du ska täckmåla och inte vill använda furu så är ju poppel ett bra billigt alternativ.

Täckmåla vill jag, men skulle vilja se lite ådring, har björk någon ådring som man skulle kunna få fram?

katos katos skrev:
Om du ska täckmåla och inte vill använda furu så är ju poppel ett bra billigt alternativ.
Var köper man poppel till ett bra pris i Sverige?

F Fredrikfr skrev:
Täckmåla vill jag, men skulle vilja se lite ådring, har björk någon ådring som man skulle kunna få fram?
Björk och poppel får ingen ådring efter täckmålning. Ask är nog det du vill ha för effekten du söker

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Var köper man poppel till ett bra pris i Sverige?
Jag köper bara på Ceos.

katos katos skrev:
Jag köper bara på Ceos.
Som bara säljer till företag.

Så är det ju tyvärr. Det går ju fråga på ett snickeri om dom kan ta hem. Det värsta man kan få är ett nej. Det näst värsta ett överpris. Men då kan man ju själv säga nej.

Jag tänker att jag fortsätter att fråga här, för nu är det dags.
Ramen kommer vara i ask, där ådring syns. Nu står jag i valet mellan fanerad björkplywood, eller askplywood. Tror ni att det ser konstigt ut att bara ha ådring på ramen, som det blir vid fanerad björkplywood.
Går det kanske att använda björkplywood bara?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.