De Walt är lågprisgrejer . Dyra lågprisgrejer . Tycker jag , andra har andra åsikter om det . Man gillar olika saker .
Erik
 
Slagskruvdragare, cirkelsåg, stigsåg och tigersåg, Makita LXT, får väl sägas vara det jag "började" med att uppgradera, inför omfattande husrenovering. Sen har det fyllts på med fler verktyg i den serien, + en festool sänksåg och fräs. Åsså lite snickerimaskiner för möbelsnickeri, justersåg/vertikalfräs-kombi, bandsåg, rikt/plan-hyvel.

Men vad man ska börja med att uppgradera beror så klart på vilka behov man har.
 
Tanken med tråden var inte att jag själv skulle få tips på maskiner åt mig själv. Tänkt som en nostalgitripp och samtidigt kul att höra hur andra valt sin första maskin.
Så kan därför inte, i denna tråd, fråga efter ett visst användningsområde.

Verktyg två i min samling att uppgraderas blev en vinkelslip. Ångrar det än idag. Kapat och slipat väldigt lite. Ändå anser jag att jag själv ibland tillhör de som köper för sakens skull och gillar sådant.
 
erik832995 skrev:
De Walt är lågprisgrejer . Dyra lågprisgrejer . Tycker jag , andra har andra åsikter om det . Man gillar olika saker .
Erik
Håller inte av något speciellt märke det har dock mest blivit makita på senare tid.... Fast förr körde jag Dewalt xrp, och något skit är de direkt inte.... Inte världens lättaste maskin men håller gör dom!
 
ennepop skrev:
Tanken med tråden var inte att jag själv skulle få tips på maskiner åt mig själv. Tänkt som en nostalgitripp och samtidigt kul att höra hur andra valt sin första maskin.
Så kan därför inte, i denna tråd, fråga efter ett visst användningsområde.
Ja, och det framgick ju tydligt av din trådstart också ;)

ennepop skrev:
Verktyg två i min samling att uppgraderas blev en vinkelslip. Ångrar det än idag. Kapat och slipat väldigt lite. Ändå anser jag att jag själv ibland tillhör de som köper för sakens skull och gillar sådant.
Fast en vinkelslip är väl inte så väldans dyr, även om den är av bra kvalite. Så du får glädjas åt känslan av att ha ett kvalitetsverktyg till hands när det kommer att behövas ;)
 
thomasx skrev:
Ja, och det framgick ju tydligt av din trådstart också ;)
Hoppades på att mitt egna exempel skulle räcka.

Svärfar har aldrig köpt något verktyg som kostar så många kronor och promt sagt att det aldrig behövs. Han fick låna min Dewalt som har 10-11 år på nacken och blev fast.
Så även de mest envisa kan se tjusningen i det tydligen :thumbup:

/Ennepop
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.