Hösten 2016 beställde jag PVC-fönster och fönsterdörr från Nordiska fönster. Leveransen kom på utsatt tid men det jag vill höja ett varningens finger för är när allt inte blir rätt. Till fönsterdörren beställde jag ett dubbelsidiga lås. När dörren var monterad och låskistan skulle monteras passade inte låskistan i dörren. Detta fick till följd att dörren inte gick att låsa. Felanmälan till Nordiska fönster kan bara ske per mail och detta gjordes. Någon feedback på anmälan annat än ett ärendenummer via mail fick jag inte. Dagarna gick och efter en vecka kontaktade jag företaget men de sa att jag fick vänta på att de återkom i ärendet. Huset var nu olåst och oron för att någon skulle ta sig in var stor. Huset stod tomt på dagarna när vi var på jobbet. Efter ytterligare en vecka kontaktade jag platschefen på Nordiska fönster och en stund senare kom ett mail om att de behandlade min felanmälan. Jag fick information om att det tar 6-veckor att få hjälp med åtgärd då leverantören av deras fönster sköter hanteringen av reklamationer, Polskt företag. När jag slutligen fick hjälp med att åtgärda felet hade det gått över 4-veckor. Huset hade då stått olåst pga låset i fönsterdörren och med denna erfarenhet kommer jag framöver att vara betydligt noggrannare med valet av leverantör. Mitt tips till dig som ska göra ett byte är: Kontrollera vad som gäller om något går fel innan du bestämmer vilken leverantör du ska välja. Låt inte priset avgöra ditt val.
Lycka till!

• Gilla
str2der
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.