MathiasS MathiasS skrev:
@major_tom tack för tipset, två beställda. En går till landstället i standardutförande, en kommer få lite mer minne och en ssd som redan finns i befintlig dator och användas som stationär dator hos föräldrarna.
kul! jag mest snubblade över den av en slump när jag kollade runt vad som fanns :) är ju verkligen helt otroligt pris

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Otroligt mycket bättre byggkvalite på T-serien jämfört med mycket annat. Ska man bara köra lite mail och surf behöver man inte det senaste.

Fairlane
Jag som ändå är lite datorintresserad köpte en begagnad T430 för några år sen (3?). Har dock 16 GB ram och en SSD på 500 GB. Det enda jag möjligen tycker är bättre med vissa nyare maskiner är vikten, så jag har svårt att motivera mig att byta och då har jag ändå försökt.

Annars har jag varit lite emot HP också med fick låna en på ett jobb för några månader sen. Den var helt klart trevlig, men så kostar den 25' också.

Hemmakatten
Köpte en Lenovo ideapad 320 för ett halvår sedan för ca 6'. Fyller mina behov bra. Mycket nöjd.

J
Är du inte intresserad av att lägga tid på uppdateringar och strul så skaffar du en chromebook. Finns numera inte bara i de lägre prisklasserna, och kan numera även köra office etc.via Google play store. Har en själv och halva släkten har efter detta skaffat chromebooks. Ingen har ångrat sig. Passar inte de utan bra bredband och de som vill ha all data lokalt men för de flesta är de ett lyft.

• Gilla
loffman
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Köpte en Lenovo ideapad 320 för ett halvår sedan för ca 6'. Fyller mina behov bra. Mycket nöjd.
Funkar, men inte om man någon gång behöver använda trackpad eller tangentbordet.
Köpte en likadan själv osedd på nätet vilket jag ångrar nu.
Jämför jag med min HP som jag har genom jobbet så är känslan helt annorlunda.
Visst, den tuggar på som den ska och håller väl 3-4 timmar på en laddning, men känslan i mus och tangentbord gör att jag verkligen inte skulle rekommendera någon en.
Sen har jag en reservation till, längden på laddningskabeln. Det borde ju ingå en något längre än vad som är inkluderat för att göra den mer användbar, gärna 3m räckvidd underlättar.

Har nu kollat rekommenderade pryl på shop.inrego och ombestämt mig (ni är övertygande härinne :D). Ska ringa - kolla om rean fortfarande gäller. Förhoppningsvis hamnar jag runt 2500 med era rek. tillägg. Ska gräva i pengakistan också ... ev ligger det ngt i botten som skvalpar ...

Fairlane
Se till att köpa en med SSD disk. 120 GB tycker jag är lite snålt, men 180 GB brukar räcka rätt långt för de flesta.
Jag skulle också lägga på lite mer minne.

Lycka till.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
galento
Intressant tråd , har faktiskt en HP laptop.En av anledningarna jag köpte
denna var att den hade möjlighet att ta skivor,verkade inte vara så många
som klarade det när jag tittade efter laptop.
Har HP som stationär dator också men den är mkt snabbare än laptop,en.
Men är inte så insatt i alla data produkter som finns :thinking:

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
@yonna - om du uppgraderar datorn hos intrego, se till att priset fortfarande är rimligt jmf med nytt. Jag har inte kollat priserna på deras uppgraderingar men det skulle förvåna mig om dom inte tar lite extra betalt där.

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
2574 kr för Lenovo T430 med 189 GB SSD och 6 GB ram, känns helt ok.

Det man bör tänka på är att batteriet kan vara halvdant på en äldre dator. Min klarar kanske 3 timmars användning (inte tunga spel eller så, utan surfande och användning av Office etc).

• Gilla
yonna
  • Laddar…
hade ju varit praktiskt om butiken hade kunnat erbjuda färskt batteri som uppgradering också. men å andra sidan är det ju lättare för någon utan större datorvana att byta ett batteri än att byta till SSD och uppgradera ram.

Vad kan man förvänta sig för kostnad byta batteri?

Ska man bara surfa så kan man köpa vilken som helst.

yonna yonna skrev:
Vad kan man förvänta sig för kostnad byta batteri?
500-600 för batteriet skulle jag säga, och sen är det väldigt enkelt att byta batteriet själv: https://support.lenovo.com/se/sv/solutions/pd023523

men det är ju OM det är så att du upplever att batteriet som du får ihop med datorn är för kasst, det behöver det inte vara.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.