T
Krille-72 Krille-72 skrev:
Kör stenull helt klart. Svårt att få tätt med cellplast.
Du skriver att huset ska stå på singel och markplattor? Det låter inte som du får någon vidare ventilation under huset om du inte menar något annat?
Nja, jag har grävt ur för grunden. Lagt markduk. Lagt på singel, paddat, marksten och sen reglarna på det. Har inte tänkt på att ventilationen skulle vara ett problem. Trodde det var så man gjorde :thinking:

T Ejmelie skrev:
Nja, jag har grävt ur för grunden. Lagt markduk. Lagt på singel, paddat, marksten och sen reglarna på det. Har inte tänkt på att ventilationen skulle vara ett problem. Trodde det var så man gjorde :thinking:
Jag tycker det låter som du förberett för en gjuten grundplatta. Då brukar man göra som du skiver -markplattor. Annars brukar man gjuta plintar eller på vanliga hus mura upp med tex lecasten och sen ställs huset på muren.

Marken avger fukt. Ställer du en träkonstruktion direkt på marken kommer fukten att vandra uppåt i konstruktionen.
Nu framgår det inte vad det är för marksten du tänkt använda så det kanske är jag som missuppfattat då jag tagit för givet att du menar vanliga låga markstenar?
Jag skulle säga att du vill upp Min 20 cm från mark innan du bygger bjälklaget.

Hittade denna länk där man beskriver lite olika grundmetoder för just attefallare. https://www.attefallshus.se/grundlaggning-attefallshus/

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.