11 839 läst ·
23 svar
12k läst
23 svar
Val av handöverfräs?
Detta blev det till slut! En OF1010 med Bosch FSN OFA skenadapter. Har provfräst lite och är väldigt imponerad hittills. Har inte mycket att jämföra med sen tidigare dock! Härnäst ska jag mha. hålradsskenan försöka få till hållayouten i mitt MFT bord, så noga som bara är möjligt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Intressant setup! Jag funderar själv mellan en Festool 1400 och 1010. 1010:an känns lättare och billigare och lämpligare för en vanlig hemmasnickare. Vad var tanken med Bosch-delarna?
Fanns inte motsvarande Festool-tillbehör?
Fanns inte motsvarande Festool-tillbehör?
Jodå, det fanns. Som jag skrev tidigare i tråden så hade jag redan Bosch sänksåg, med 2 skenor, skentvingar och förbindelsestycke. Kändes dumt att också köpa festoolskena. Tänkte ju köpa Bosch fräs först men blev övertygad om att OF1010 var det bästa valet!DarrenB skrev:
Jag är lika vilsen jag....
Står i valet och kvalet att antigen köpa en festool 1010 eller en bosch ace 1400... skiljer en hel del i pengar mellan dessa två.
var och klämde lite på 1400, den känndes rejäl, men även tung om man jämför, en om jag inte misstar mig så är 1400 lite starkare än vad 1010 är..
1010 vill jag helst hitta beg för att spara några kronen, men det är inte lätt att hitta en... eller finns det mer alt?
kommer väl inte användas varje vecka men då å då...
Står i valet och kvalet att antigen köpa en festool 1010 eller en bosch ace 1400... skiljer en hel del i pengar mellan dessa två.
var och klämde lite på 1400, den känndes rejäl, men även tung om man jämför, en om jag inte misstar mig så är 1400 lite starkare än vad 1010 är..
1010 vill jag helst hitta beg för att spara några kronen, men det är inte lätt att hitta en... eller finns det mer alt?
Har själv en Bosch ACE 1400. Det är inte redigt samma liga av verktyg du pratar om. Om du egentligen är intresserad av en Festool 1010, så kommer du bli besviken.. Speciellt om du planerar på fler festool verktyg eller skenor m.m i framtiden.berne88 skrev:Jag är lika vilsen jag....
Allt beror på budget och ambitionsnivå.
har väl inte tänkt att köpa något mer i festool som det ser ut nu, har makita i allt annat, men gillade festool då den var så liten å lätt, sen vet jag inte hur stark den, då det finns många maskiner på marknaden som är mer kräm idevizion skrev:
maglag skrev:
mmmm ja det är ju de
Klicka här för att svara