Vi ska lägga nytt golv på ovanvåningen (1,5 plans) och avståndet mellan bjälkarna är ca 1.1m.
Vad ska man lägga? Golvspån, golvgips, råspont eller något annat.
Avståndet mellan bjälkarna är stort, så endast golvspån lär väl inte funka så bra?
Jag skulle nog komplettera bjälkarna för att få kortare mellanrum. Reglar och kortlingar. Alternativt lägga in ett rejält plankgolv, minst 50 mm tjockt.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.