Det finns inget alternativ till boschen?
 
HIKOKI C8FSE 216 mm har också mjukstart
 
Någon som provat Hikoki? Hur står den sig mot bosch eller metabo?
 
Redigerat:
Det är samma koncern som Metabo, ska vara ett steg upp från Metabo så samma nivå som Bosch Blå. Hikoki (tidigare Hitachi) brukar göra bra verktyg. Har kört mycket vinkelslip, cirkelsåg och skruvdragare från dom och dessa har varit bra. Mycket prisvärda, men aldrig provat gersågen
 
F
Har en Metabo KGS 254. Förvisso med några år på nacken men jag har aldrig varit imponerad. Den är skapligt robust men oexakt, man blir skogstokig på hur jäkla snett den sågar. Får man den att kapa en 2-4 med rakt snitt så kan man ge sig fan på att den drar 170mm fasadbrädor 2-3mm snett snitt. Inte nöjd, har hatat skiten i 3-4 år men skiten vägrar dö så jag kan inte köpa nån ny. Kasst och i princip meningslöst lasersystem, plus för virkesstorlek den sväljer men det är ju samma för alla 254-255mm sågar. Det är mycket grovt utomhus på tex altan jag inte hade fixat med en 216.
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Hikoki eller Hitachi, det är exakt samma förutom namnet, är nog ett bra köp. Hikoki borden passar.
 
Varför inte bara köpa ett Hikoki bord? Det är samma pris
 
Hittar inget på netonnet, har presentkort där.
 
På Netonnet är väl Bosch alternativet att föredra då.
 
Ställer mig tveksam till boschen då den fått sämre reviews. Någon som använt bordet?
 
A andfra skrev:
Ställer mig tveksam till boschen då den fått sämre reviews. Någon som använt bordet?
Har GTA3700 och älskar det :)
 
Jag är nöjd med min Bosch och bord, kör 3800 bordet
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.