Jag är jättenöjd med min DeWalt DWS770(?), det enda som jag saknat är att det inte går att ställa in höjdbegränsning så att klingan går parallellt med botten.
Man kan alltså inte spåra bättre än på frihand med den.
Jag har nog använt den mer än genomsnitts-hempularen under de 8 år jag ägt den, men den är fortfarande lika stadig som när jag köpte den.

• Gilla
Maghog01
  • Laddar…
Okej? Vilket bra och tillförande inlägg.. (y):D

B Beretic skrev:
Okej? Vilket bra och tillförande inlägg.. (y):D
Kanske det. Men då skulle du se inlägget innan jag redigerade det.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Heh, okej. Insåg samtidigt att mitt inte bidrog heller:thinking:

• Gilla
Byggfuskarn
  • Laddar…
P
Jag släppte till slut mina skräpsågar från jula och köpte en Dewalt 717, det gjorde mitt byggande dubbelt så roligt efteråt. Mitt råd är att köpa något du verkligen trivs med, ska du bygga så mycket, så är det värt att satsa ordentligt.

• Gilla
Maghog01
  • Laddar…
En bra såg kan man dessutom sälja i efterhand om man nu skulle vilja det..

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
En bra såg kan man dessutom sälja i efterhand om man nu skulle vilja det..
Sälja verktyg? Nu hörs du väldigt dåligt... ;)

• Gilla
Lizzardo och 1 till
  • Laddar…
Tackar för många svar där de flesta varit informativa. Nu är det iaf beställt och valet föll på en Bosch GCM 8 SDE + GTA 3800

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Så att man kan köpa nyare bättre verktyg ;) måste ju kunna rättfärdiga inköpen :)

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Så att man kan köpa nyare bättre verktyg ;) måste ju kunna rättfärdiga inköpen :)
Nja, där har du missförstått allt.

Man köper nya bättre verktyg och behåller de gamla, sämre så man slipper låna ut fin-verktygen. :)

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
R Robert-san01 skrev:
Det är väl ett förhandlingstekniskt uttryck till sin partner? ”Köper jag den här fina sågen, så håller andrahandsvärdet så bra att jag kan sälja den efter bygget, nästan med vinst, om jag inte behöver den mer. En billigare tar antagligen slut.

Jag känner att argumentet har använts många gånger och inga verktyg har sålts igen...

• Älska
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Nja, där har du missförstått allt.

Man köper nya bättre verktyg och behåller de gamla, sämre så man slipper låna ut fin-verktygen. :)
Är man dessutom prepper behövs ju ett antal uppsättningar av samma verktyg....

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
M Maghog01 skrev:
Tackar för många svar där de flesta varit informativa. Nu är det iaf beställt och valet föll på en Bosch GCM 8 SDE + GTA 3800
Återkom gärna med din egna feedback :)
Är själv på jakt efter kap å ger. Tänkt fortsätta med makita men ls0815 är bra dum då den bara kan vinkla åt ena hållet till endast 48 grader. Därför lutar det istället åt boschens gcm8.

M mxjolle skrev:
Återkom gärna med din egna feedback :)
Är själv på jakt efter kap å ger. Tänkt fortsätta med makita men ls0815 är bra dum då den bara kan vinkla åt ena hållet till endast 48 grader. Därför lutar det istället åt boschens gcm8.
Köpte nyligen storebrorn (GCM 12) till Gcm 8 och är riktigt nöjd

• Gilla
mxjolle
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.