Hej
Står inför ett större renoveringsarbete som inkluderar fasadbyte samt byggnation av två altaner. Jag ska inför detta köpa en ny ger/kap såg men har svårt att bestämma mig och tänkte höra vad forumet tycker då det finns mycket erfarenhet här. Jag vill köpa en bra såg som räcker länge. Jag är inte yrkessnickare men gillar att renovera själv och bygga t ex bord, utemöbler motsv. Jag har införskaffat en klyvsåg från dewalt som jag är hyfsat nöjd med (den är säkert bättre än vad jag är) och nu är jag less på min gamla kap/gersåg från Jula som bara kapar snett. Prisklassen jag kikar på är kring 5000:- Jag har tittat på Bosch GCM 8 SLJ och Dewalt DWS 777. Tar gärna emot tips, erfarenheter och förslag från er som kört med dessa eller motsvarande i den prisklassen.
Står inför ett större renoveringsarbete som inkluderar fasadbyte samt byggnation av två altaner. Jag ska inför detta köpa en ny ger/kap såg men har svårt att bestämma mig och tänkte höra vad forumet tycker då det finns mycket erfarenhet här. Jag vill köpa en bra såg som räcker länge. Jag är inte yrkessnickare men gillar att renovera själv och bygga t ex bord, utemöbler motsv. Jag har införskaffat en klyvsåg från dewalt som jag är hyfsat nöjd med (den är säkert bättre än vad jag är) och nu är jag less på min gamla kap/gersåg från Jula som bara kapar snett. Prisklassen jag kikar på är kring 5000:- Jag har tittat på Bosch GCM 8 SLJ och Dewalt DWS 777. Tar gärna emot tips, erfarenheter och förslag från er som kört med dessa eller motsvarande i den prisklassen.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Jag har boschen och är nöjd. Viktigt att ha bordet till för smidighet