Tänkte köpa en borrhammare för att göra lite hål i min betongvägg (bor i lägenhet).
Jag undrar om någon har tips råd eller idéer om vad som är bra och inte bra vid ett köp.

Funderade på någon av modellerna Bosch PBH 2000 RE eller B&D KD960KC

Tack på förhand 8-)

Skall du inte borra mycket så har Best tools en som slår de flesta i slagkraft. 5 kj medan en blå Bosch hamrar på med ca 2,3 kj. Boschen håller säkrt mycket längre dock. Best tools tar ca 400-500 spänn för sin.

Fast Best Tools är inte bra i lägenhet. Inte för kraftens skull utan för att den inte har steglös hastighet utan det är allt eller inget. Skall du placera en 5,5mm plugg just på "denna" punkt så vill du inte att maskinen skall hoppa till och sätta hålet lite breve. Att kunna smyga igång med full kraft är mycket värt fast då får du gå på proffsmaskiner.

B&D borrhammare fungerar alldeles utmärkt för det om du inte skall använda den för ofta eller till tufft jobb. Tvekar du så hyr en proffsmaskin istället, då blir du garanterat nöjd.

Vad säger man om Power Super och liknande; "Fall på eget grepp"

Jag kan rekommendera Metabos borrhammare och borrmaskiner. Använder en sådan praktiskt taget dagligen och har gjort det nu i 6 år funkar kanon!.

/jonas

Kör med Bosch GBH 2-22 RE hemma
och en liknande på jobbet.
Hel nöjd.
Inte så fastligt dyr heller.

Mvh Putte

Kan instämma med Davethepirate, Metabo är mycket duktiga på just Borrhammare. De ligger också skapligt till i pris.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.