14 562 läst ·
41 svar
15k läst
41 svar
val av bergvärme pump???
För oss kändes det rätt att lägga på de cirka 25 tusen som skilde. Man fick den senaste tekniken, och inverter som anpassar varvtalet efter behovet. Sen har ju atlas hetgasväxlartekniken som ska ge mer varmvatten på "på köpet". Den skulle enligt kalkylen räkna hem en del av de 25 tusen extra. Den andra thermian du titta på, har den hetgasväxlartekniken för varmvattnet?.
Angående ljudet har jag märkt att värmepumpar kan ge en del ljud, värst är väl stomljuden som kan bildas. Kan va bra att ta en pump som anses tystgående.
Angående ljudet har jag märkt att värmepumpar kan ge en del ljud, värst är väl stomljuden som kan bildas. Kan va bra att ta en pump som anses tystgående.
Enklare betyder inte sämreM Mapet890 skrev:
Ta som nibe 1245(on/off) vs 1255(inverter), de hade ganska omfattande problem med frekvensaren i början där.
Ju fler prylar de stoppar in, desto fler kan gå sönder eller service etc.
Framför allt kan du oftast få igång en enklare om något går i sönder och du behöver vänta på reservdel.
Per Ola Persson
Allvetare
· Halmstad
· 107 inlägg
Per Ola Persson
Allvetare
- Halmstad
- 107 inlägg
Per Ola Persson
Allvetare
· Halmstad
· 107 inlägg
Per Ola Persson
Allvetare
- Halmstad
- 107 inlägg
All utrustning, tillbehör runt omkring, är det exakt samma innehåll?E Elutte skrev:
(Dvs: exp.kärl, antal m rördragning, ingår el, smutsfilter, påfyllningspaket, efterkontroller efter installation, har de samma garantier, krav på efterkontrller för garanti, vad kostar extra foderrör osv)
Viktigt att ha klart för sig detaljerna
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken bergvärmepump ska jag välja? Nibe, CTC, Bosch eller Thermia
Värmepumpar -
Bör jag eventuellt välja en mindre bergvärmepump?
Värmepumpar -
Byta bergvärmepump, vilken ska vi välja, inverter eller ej?
Värmepumpar -
Vilken bergvärmepump ska jag välja
Värmepumpar -
Råd kring val av värmepump, luft-vatten eller bergvärme
Värmepumpar