Hej

Vi har servitut på grannens tomt för "rätt att inom område A på kartan, aktbilaga KA, anlägga, använda, underhålla och förnya utfartsväg."
Ibland händer det att vi måste parkera på vägen, vilket vi då gör så långt åt sidan det bara går (vägen går längst med tomtgränsen och grannen har bara utrymme på ena sidan). Men grannen hävdar att vi bara får avnända vägen som genomfart och inte parkering.Stämmer det?
 
Ja, det stämmer. Parkera är inte samma sak som att nyttja en väg.
 
stackare ! har själv samma problem, men har även tompt (parkering) som grannen har servitut att parkera. Men han hävdar är hans mark och jag kan inte änns backa (vända på). nu har han spärrat av med rep och skräp. nu orkar vi inte tjafsa och väntar på att han hällsar på St: Pär. bittra gammla människor mår sämst själva.
 
Jag har inga problem med det, jag ville bara få koll på läget. Nu har vi dessutom ökat upp vår parkeringsplats så att fem bilar får plats utan att så på hans mark. =)
 
härligt, ha en bra sommar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.