Har just fått reda på att vägen utanför oss (återvändsgata) ska vara en s.k. samfällighet. Vägen kommer ligga inom detaljplanområde. Frågan är vad vi fastighetsägare har för "skyldigheter" för vägen. Ska vi sköta snöröjning, beläggning och så vidare eller är det ibland kommunen som sköter snöröjning, trots att det är en samfällighet!?

Hjälp oss med begreppen!

/Johan
 
De sköter inte vägen men skatten är den samma....och lilla svensson lyder blint!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.