Har just fått reda på att vägen utanför oss (återvändsgata) ska vara en s.k. samfällighet. Vägen kommer ligga inom detaljplanområde. Frågan är vad vi fastighetsägare har för "skyldigheter" för vägen. Ska vi sköta snöröjning, beläggning och så vidare eller är det ibland kommunen som sköter snöröjning, trots att det är en samfällighet!?
Hjälp oss med begreppen!
/Johan