Håller för fullt på med grunden till altanen och snart är det dags med det roliga... Gräva och gjuta är inte det roligaste jag har gjort i livet. Jag undrar om vagnsskruvarna som finns på byggmax är av tillräcklig kvalite för skarvning av bärlinor och infästning av stolparna till räcket. Eller har ni något annat förslag på inköpsställe till ett vettigt pris?
 
Skarva bärlinorna med spikbleck och kamskruv i stället - enklare och snabbare
 
Om jag skulle skarva bärlinorna så skulle jag köra med förskjutna skarver och bara spika ihop dem. Blir mycket stabilare än med spikplåt.
 
jag har också tänkt om och det blir att lägga trät omlått och spika ihop dem. Men hur som helst behöver jag vagnsbult för att fästa stolparna.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.