1 118 läst ·
1 svar
1k läst
1 svar
Väggvitrinsskåp
Jag bor ganska litet. 35kvm.
Har ett "matsal-område" som är B250XD140.
På ena ändan finns ett litet matbord som har fönstret bredvid sig.
Mitt emot finns en vägg där det står ett piano.
Det finns alltså denna vägg där pianot ligger som är tomt.
Så jag har identifierat denna vägg som rätt ställe att ha något på.
Och något jag behöver är ett vitrinsskåp. Helst för att ha lite vinglas i.
Så vitrinsskåp skulle hänga ovanför pianot (och mitt emot matbordet).
Väggen är B140XH250. Pianot snor ca 80-90 cm av höjden.
Just nu är jag inne på att ha två såna skåp bredvid varandra:
https://jysk.se/forvaring/diverse/v...ur?search_category=auto_suggestion&query=ribe
Om jag ser till att bara ha ett hyllplan per skåp finns det plats för 12 vinglas totalt och även nåt litet extra, genom att enbart ha en rad med vinglas.
Låter detta som klokt val? Det jag gillar med detta skåp är dimensioner. Vill ej ha något så djupt för då sticker det ut i jämförelse med resten av inredningen. Å andra sidan, ju mindre djup desto färre plats för glas.
Idealiskt hade det varit att ha ett enda skåp som mäter typ B100XH60XD22 och som har skjutdörrar av glas. Har researchat förgäves, hittar inget liknande.
Dessutom undrar jag om det ens är vanligt att ha hängande vitrinsskåp med så litet djup för att ha vinglas i. Alla bilder jag ser på skåp med så litet djup har allt annat är vinglas (mest display grejer).
Har ett "matsal-område" som är B250XD140.
På ena ändan finns ett litet matbord som har fönstret bredvid sig.
Mitt emot finns en vägg där det står ett piano.
Det finns alltså denna vägg där pianot ligger som är tomt.
Så jag har identifierat denna vägg som rätt ställe att ha något på.
Och något jag behöver är ett vitrinsskåp. Helst för att ha lite vinglas i.
Så vitrinsskåp skulle hänga ovanför pianot (och mitt emot matbordet).
Väggen är B140XH250. Pianot snor ca 80-90 cm av höjden.
Just nu är jag inne på att ha två såna skåp bredvid varandra:
https://jysk.se/forvaring/diverse/v...ur?search_category=auto_suggestion&query=ribe
Om jag ser till att bara ha ett hyllplan per skåp finns det plats för 12 vinglas totalt och även nåt litet extra, genom att enbart ha en rad med vinglas.
Låter detta som klokt val? Det jag gillar med detta skåp är dimensioner. Vill ej ha något så djupt för då sticker det ut i jämförelse med resten av inredningen. Å andra sidan, ju mindre djup desto färre plats för glas.
Idealiskt hade det varit att ha ett enda skåp som mäter typ B100XH60XD22 och som har skjutdörrar av glas. Har researchat förgäves, hittar inget liknande.
Dessutom undrar jag om det ens är vanligt att ha hängande vitrinsskåp med så litet djup för att ha vinglas i. Alla bilder jag ser på skåp med så litet djup har allt annat är vinglas (mest display grejer).
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 099 inlägg
Är hyllplanen flyttbara eller behöver du fixa uppsättningen av bara ett hyllplan själv?W wonderpix skrev:
Jag tror det fungerar bra med något som är upp till samma djup som pianot.W wonderpix skrev:
Det gjorde inte vi heller så vi gick till en leverantör av måttanpassade bokhyllor som fixade ett skåp av den storlek vi ville ha. Det är 5 år sen så jag kommer inte ihåg vad det kostade men det var säkert mer än några sådana skåp som du länkade till.W wonderpix skrev:
Det blir lite enformigt med vara samma vinglas över så stor yta. I ditt fall skulle jag nog köpa 3 st för att fylla ut väggen och få plats med lite annat än bara vinglas.W wonderpix skrev:
Klicka här för att svara