1 747 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Väggreglar vid snetak
Medlem
· Västra Götaland
· 10 inlägg
Hej!
Jag ska bygga inneväggar på vår övervåning och funderar på hur konstruktionen ska bli så bra som möjligt. Det är högt i tak (3,5 m vid nock - 1,5 m vid yttervägg). Jag är osäker på hur jag bäst ska sätta reglarna. Antingen så får de gå hela vägen upp till taket eller så bryter jag reglar vid ca 2 m med en tvärregel och fortsätter sedan från den. Tanken är att det kanske blir stadigare så?
Vad tror ni? Kan jag låta reglarna gå hela vägen upp utan tvärslå?
Jag ska bygga inneväggar på vår övervåning och funderar på hur konstruktionen ska bli så bra som möjligt. Det är högt i tak (3,5 m vid nock - 1,5 m vid yttervägg). Jag är osäker på hur jag bäst ska sätta reglarna. Antingen så får de gå hela vägen upp till taket eller så bryter jag reglar vid ca 2 m med en tvärregel och fortsätter sedan från den. Tanken är att det kanske blir stadigare så?
Vad tror ni? Kan jag låta reglarna gå hela vägen upp utan tvärslå?
Hej Peter,
jag är ingen expert, men skulle tro att det beror ganska mycket på dimensionen på väggreglarna. Sen blir det nog stadigare att låta dem vara hela längden och sätta i kortlingar istället för att bryta, men det finns säkert någon kunnigare än jag som vet
jag är ingen expert, men skulle tro att det beror ganska mycket på dimensionen på väggreglarna. Sen blir det nog stadigare att låta dem vara hela längden och sätta i kortlingar istället för att bryta, men det finns säkert någon kunnigare än jag som vet
Klicka här för att svara