Y Ylvalill skrev:
Problemet i vårt fall blir nog huvudsakligen fasaden eftersom vi planerar att ha lösdrift (hästarna kommer kunna gå in och ut som de vill) och därmed kommer hästarna även vistas direkt utanför stallet. Andra ytor bör ju gå att lösa tänker jag. Vet att vissa väljer plåtfasad av denna anledning men det känns inte som ett alternativ av estetiska skäl.
Ja då blir det eljest, Lennart finns "fin" plåtfasad. Dock är dom inte så erotiska.

Om möjligt kan man ha ett 3väggars vindskydd till hästarna i hagen och så bara stället för natten. Men ni kanske har tänkt o ha riktig lösdrift med bara stället som vindskydd och liggplats?

L Lutte skrev:
Ja då blir det eljest, Lennart finns "fin" plåtfasad. Dock är dom inte så erotiska.

Om möjligt kan man ha ett 3väggars vindskydd till hästarna i hagen och så bara stället för natten. Men ni kanske har tänkt o ha riktig lösdrift med bara stället som vindskydd och liggplats?
Det är framför allt platsbrist som gör att vi väljer att lägga allt i samma byggnad, och att ha hagarna direkt utanför. Kanske lite av bekvämlighetsskäl också :giggle: Stallet kommer bli både en stor ligghall (med dörrar så att det går att stänga till hela stallet vid behov) och boxar. Boxarna kommer ha dörrar både in mot stallet och ut mot hage utanför så att även de kan användas som "minilösdrifter".

H Hallerudsbo skrev:
Byggde vårat i trä då det känns som ett varmar material
vilken tjocklek på råsponten använde ni?

H
Är inte råspont.
Karl Hedin i stan hade spontade golvbrädor 45*120 tror jag dom var.
Ville ha rejält fall det blir en spark

H Hallerudsbo skrev:
Byggde vårat i trä då det känns som ett varmar material
Hej vet det var ett tag sen men kommer du ihåg vad ni har målat/betsat/ lackat med? Vilken kulör?

H
B Britta-kajsa skrev:
Hej vet det var ett tag sen men kommer du ihåg vad ni har målat/betsat/ lackat med? Vilken kulör?
Ja jag använde https://nordsjoidedesign.se/produkt/okategoriserad/nordsjo-original-panellack-matt/

Så hade dom så de bröt den i en grå nyans.
Tyvärr har denna utgått ur nordsjö sitt sortiment.
Men köpte 3 st 10 liter i Norge för ett par veckor sedan.
Skulle bara ha 1 hink men fick 2 st på köpet då det är utgående.

H Hallerudsbo skrev:
Ja jag använde [länk]

Så hade dom så de bröt den i en grå nyans.
Tyvärr har denna utgått ur nordsjö sitt sortiment.
Men köpte 3 st 10 liter i Norge för ett par veckor sedan.
Skulle bara ha 1 hink men fick 2 st på köpet då det är utgående.
Tack, 🤗 får höra om dom har någon ersättare kanske 🤞 du har inte ncs-koden på kulören, var extremt snygg !😃

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.