Vi har en blandning av liggande och stående på vårat nybyggda hus. Utegips på reglarna som vanligt, sen väljer man stående eller liggande ströläkt (där har du din luftspalt) beroende på vilken panel man väljer. Bakomliggande reglar är normalt cc 60 så man kan sätta ströläkten antingen på dom horisontellt eller korsande och blanda panelen som man vill.
Träpanel mår bäst av att spikas stående. Liggande panel är i vårat fall enbart en estetisk finess.
/CC