2 338 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Vägghängt tvättställ
Hej!
Vi har ett tvättställ med tillhörande underskåp som är 120 cm brett (IDO). Jag skulle helst vilja slippa att ha ben under. Vet någon om det går att hänga ett sådant tvättställ på väggen utan ben undertill? Väggen består av dubbelgips + klinkers uppsatt på stålreglar med cc 45.
Tacksam för svar!
Vi har ett tvättställ med tillhörande underskåp som är 120 cm brett (IDO). Jag skulle helst vilja slippa att ha ben under. Vet någon om det går att hänga ett sådant tvättställ på väggen utan ben undertill? Väggen består av dubbelgips + klinkers uppsatt på stålreglar med cc 45.
Tacksam för svar!
Intressant fråga eftersom vi funderar på tvättställ (samma?) från IDO och också vill slippa benen. Vi ska ha plåtreglar i väggarna och antingen blir det kortlingar eller något installationssystem, typ Ifö Premont (finns på deras hemsida).
Frågan är bara om man kan montera ett IDO tvättställ med Ifö Premont, någon som vet? IDO har bara installationssystem för toalett och bidé.
Frågan är bara om man kan montera ett IDO tvättställ med Ifö Premont, någon som vet? IDO har bara installationssystem för toalett och bidé.
Men skulle det inte fungera om man fäste en stålskena i väggen som tvättstället får vila på och därefter satte någon form av konsoler under till, från väggen till tvättstället. Eller är det fortfarande för ohållbart?
IDO´s 120 tvättställ kommer redan med skena som man sedan hänger tvättstället på.
(får vårt monterat idag)
Däremot valde vi att ha ben under framtill då jag är lite orolig över vikten och vill inte riskera något med fuktspärren och allt sånt.
(får vårt monterat idag)
Däremot valde vi att ha ben under framtill då jag är lite orolig över vikten och vill inte riskera något med fuktspärren och allt sånt.
Konsoler fördelar belastningen bättre än tvättställ man fäster direkt i porslinet. Dock är gips fortfarande inte tillräckligt hållbart för att det skulle funka.CarroB skrev:
Klicka här för att svara