1 973 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Vägghängd toalett sviktar lite
Har idag fått en ny IFÖ Spira Art vägghängd toalettskål monterad.
Upptäckte nu att den sviktar lite
När man trycker/sätter sig på toan sviktar det lite.
inte själva väggen men det är som en lite glipa nere mellan skål och vägg som kläms ihop.
Den monteras inte som tidigare skål direkt på gängstängerna som sitter i fixturen utan man monterar en upphängningsanordning på dom 2 gängstängerna som man sen hänger på och skruvar fast skålen på genom hålen för sitsen.
Är det felmonterat så man måste lös toan och montera om eller ska man kila nått nertill eller är det så det blir med den annorlunda monteringen jämfört med tidigare toalett som bara skruvades fast rakt på stängerna ?
inte själva väggen men det är som en lite glipa nere mellan skål och vägg som kläms ihop.
Den monteras inte som tidigare skål direkt på gängstängerna som sitter i fixturen utan man monterar en upphängningsanordning på dom 2 gängstängerna som man sen hänger på och skruvar fast skålen på genom hålen för sitsen.
Är det felmonterat så man måste lös toan och montera om eller ska man kila nått nertill eller är det så det blir med den annorlunda monteringen jämfört med tidigare toalett som bara skruvades fast rakt på stängerna ?
Produkter som diskuteras: "gängstängerna"
Gängstänger
Gängstänger, även kända som ankarstänger, är långa metallstänger med gängade ändar som används för att sammanfoga material eller för fixering i konstruktioner av betong, murverk och trä.
Läs mer
Tja !T TheGame skrev:Har idag fått en ny IFÖ Spira Art vägghängd toalettskål monterad.
Fick samma problem med min Ifö art, fick du någon ordning på din glipa ?
Ja om jag inte minns fel så tror jag rörmokarn satte 2 kilar av nå slag från sidan ner till.Felep hirmiz skrev:
Jag misstänker att själva porslinet inte var helt rakt då väggen var rak. Eller så är det själva upphängningen.
märkligt, ja köpte en ny skål pga av att ja tänkte de va fel på gamla wcn att fästen va fel gjutna eller olika mått. men de va samma skit… blev de bra med kilarna eller sviktar den fortfarande lite ?T TheGame skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Handdukstork över vägghängd toalett- hygien, bakterier och virus.
Badrum -
Läcker vatten där vattnet går in i vägghängd toalett
Badrum -
Hur öppnar jag panelen till spolknapparna? Ifö vägghängd toalett
Badrum -
Myresjöhus tillval - vägghängda toaletter
Hustillverkare -
Vägghängd toalett spolar dåligt
Badrum