Hej
Har köpt en Samsung TV 32 tum.
Vill nu ha upp den på en tv-möbel jag köpt. Behöver då skruv som ska fästas i de 4 hålen på baksidan av TVn. Har köpt ett kitt på Kjell med diverse skruv till väggfäste. M6 är för stora, m5 för smala. Vad ska jag göra? Samsung support säger att det ska vara M4 med 1,25 stigning. Men som sagt M5 är för små så M4 lär ju inte gå…
Hur tänker ni kloka människor?
Har köpt en Samsung TV 32 tum.
Vill nu ha upp den på en tv-möbel jag köpt. Behöver då skruv som ska fästas i de 4 hålen på baksidan av TVn. Har köpt ett kitt på Kjell med diverse skruv till väggfäste. M6 är för stora, m5 för smala. Vad ska jag göra? Samsung support säger att det ska vara M4 med 1,25 stigning. Men som sagt M5 är för små så M4 lär ju inte gå…
Hur tänker ni kloka människor?
På min Samsung-TV passar M8x1,25 i hålen på baksidan. M4x1,25 är en orimlig gänga.
Produkter som diskuteras: "Skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Invändig gänga M8x1,25 har invändig diameter = 6,6 mm.
Invändig gänga M6x1 har invändig diameter = 4,9 mm.
Invändig gänga M6x1 har invändig diameter = 4,9 mm.
Saxat från https://www-samsung-com.translate.g...tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=rq
Väggfästet levereras med alla skruvar du behöver för att få det installerat och du bör kunna kontakta tillverkaren av fästet för att få ytterligare skruvar om det behövs. Men om du behöver byta ut dem bör den här informationen vara till hjälp. Längden på skruvarna varierar beroende på tjockleken på väggmonteringsfästet , om distanser används eller om brickor används. Gängstigningen, oavsett TV-storlek, är alltid 1,25 millimeter. Det finns alltid en universell skruvsats för TV-montering också.

Universal TV-monteringshårdvarusats (tillgänglig hos din lokala hårdvaruåterförsäljare).

Väggfästet levereras med alla skruvar du behöver för att få det installerat och du bör kunna kontakta tillverkaren av fästet för att få ytterligare skruvar om det behövs. Men om du behöver byta ut dem bör den här informationen vara till hjälp. Längden på skruvarna varierar beroende på tjockleken på väggmonteringsfästet , om distanser används eller om brickor används. Gängstigningen, oavsett TV-storlek, är alltid 1,25 millimeter. Det finns alltid en universell skruvsats för TV-montering också.
- För TV-apparater 19 – 22 tum är skruvstorleken M4.
- För TV-apparater 30 – 40 tum är skruvstorleken M6.
- För TV-apparater 43 – 88 tum är skruvstorleken M8.

Universal TV-monteringshårdvarusats (tillgänglig hos din lokala hårdvaruåterförsäljare).