Hej,
Har rör som kommer ur väggen som är väldigt korta.
Vill ha dit en väggbricka men har svårt att se att det kommer gå.
Rören sticker ut c:a 45 mm med rörkoppling på och kapar jag bakom så blir rören c:a 20 mm...
Hur göra?
Har rör som kommer ur väggen som är väldigt korta.
Vill ha dit en väggbricka men har svårt att se att det kommer gå.
Rören sticker ut c:a 45 mm med rörkoppling på och kapar jag bakom så blir rören c:a 20 mm...
Hur göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det behöver inte vara kört. Kapa INTE rören bakom kopplingarna. Stäng av vattnet och skruva loss kopplingar/täckbrickor. När den kromade muttern på dina bilder är lös så kan du skjuta den mot väggen. Då kan du FÖRSIKTIGT såga av skärringen, se till att du inte skadar röret. Du ska senare sätta dit en ny ring, och den vill du ju få tät mot röret. Du behöver inte såga igenom hela ringen, den lilla bit som blir kvar kan du genom att sätta in en skruvmejsel bryta isär ringen. Bifogar en del av en monteringsanvisning för en väggbricka, där står hur mycket av röret som ska sticka ut från väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Onödigt långt kapmått på denna sssej! Prova då hellre tex vatettes variant som blir mycket snyggare. Denna finns i trippel, men montageinstruktionen visar dubbel.sssjej skrev:
Det riktiga problemet här är ju centrumavståndet mellan rören. Ser ut att vara olika, men kanske en synvilla!
Mät och bekräfta swedeastral!
Det är 40 cc på rören, det är troligtvis bara bilden som lurar ögat.
Det är våtrumsmatta på golv och vägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Hur ser det ut på andra sidan? Jag hade också rör som gick ut sådär men bilade bort runt rören och förlade ballofix på andra sidan där jag ändå hade trumma för stammen. På så sätt kunde jag köra dold installation hela vägen inne i badrummet. Du kan läsa mer om det här (inlägg #25 och framåt)
http://www.byggahus.se/forum/social...overing-av-20-talslagenhet-2.html#post1956928
http://www.byggahus.se/forum/social...overing-av-20-talslagenhet-2.html#post1956928
Redigerat:
Det jävliga är att man inte använt stödhylsor och det finns ju risk att skärringen deformerat röret.
Vill bara passa på att tacka er för råden.
Nu är en FMM bricka på plats och min oro borta.
Nu är en FMM bricka på plats och min oro borta.
Klicka här för att svara