Jag skulle just till att beställa väggbrickor och blandarfäste till badrummet när jag fick se att på t.ex. Rinkaby så fanns bara väggbricka till LKpal inte LKpex universal, dessutom har jag satt blandaren till c/c 150 och något sådant fanns ju inte (inbillat mig själv att det skulle vara mera framtidssäkrat, om inte annat får man väl ta omaket att beställa utsocknes).
Finns det andra alternativ eller är jag bara puckad nog att inte hitta rätt grejor?
Har använt väggbockfixturer.

Krilleman
Vilken produkt menar du hos rinkaby?

Beställningsnummret skulle vara underlättande...

Edit: Söker du bara ett blandarfäste 150cc för 16mm rör så finns det flera leverantörer av detta. Kan köpas tex här

Redigerat:
Skulle leta på artikeln och visa, då ser jag ju i rubriken att det står pal/pex... Det står det inte i texten, där omnämns bara pal.
http://www.rinkabyror.se/artikel/vaggbricka-pal-pex-16-enkel/?select=true

Antar att det passar till både pal och pex då, eller ska man tro mer på texten?

Edit: Är blandarfästen för pex inklusive 'allt' som behövs för att bara smacka dit det direkt mot det nakna pexröret?

Redigerat:
Krilleman
Ett märke är lite bättre än alla andra, vatette. En komplett leverantör av både brickor/blandarfästen/klämringskopplingar. Läs mer här

"alfahanen" i denna produkt-djungel. Precis som Spekerök skriver! thumbup.gif

bla dinvvsbutik.se lagerhåller detta!

Redigerat:
Ett jättetack :)

Beställt

Krilleman
Perfekt!

Ytterligare en fördel med Vatette är även att dom har väldigt lätt-förståliga instruktioner som alltid medföljer!

:thumbup:

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.