Hej,
ska bygga en bastu i ett hörn av relaxen i källaren. Jag bygger då 2 väggar in mot relaxen, 3:e väggen är en innervägg av putsad leca och den 4:e en yttervägg ovan mark. Ytterväggen är konstruerad enl. följande utifrån och in:
- skiffer
- 25cm leca
- c:a 2cm luftspalt
- reglad med 70mm stålreglar och isolerad med cellplast mellan reglarna

Mina frågor är då:
- Behöver jag regla upp och isolera mot innerväggen eller räcker det med gles och panel direkt på den?
- Behöver jag sätta våtrumsgips mot ytterväggen på stålreglarna eller bastuvägg direkt?
- Behöver jag isolera bastuväggen mot ytterväggen ytterligare eller räcker det med cellplasten som redan är där?
- Behöver jag luftspalt mellan bastuväggen och ytterväggen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.