Vi har hittat ett nybyggt hus som vi vill köpa. Föll för både läget och huset. Det är visning idag.
Eftersom jag själv är inom byggbranschen och vet hur många klåpare det finns så frågade jag vem som har byggt huset. (Säljaren är en elektriker som byggt det i spekulation) Till svar fick jag Stockholm Byggproffs. Frågade om det var polacker som byggt och han sa ja, men att de var seriösa och att han tyckte att
de gjort ett riktigt bra jobb.
Har försökt leta efter firmanamnet på nätet och vad jag kan se, så avregistrerades deras F-skatt i Januari 2010. Med alla byggfuskprogram och så så börjar man ju bli orolig. Vågar man köpa? Förutsatt att alla besiktningsprotokoll och dokument redovisas så borde det väl vara ok eller?
/Mikael