Hej gott folk

Jag skulle uppskatta lite andras erfarenhet kring just vidaXL.se när det gäller köp av saker som entrétak/skärmtak.

Vad är era erfarenheter av de olika? Vågar man köpa via vidaXL?

Jag och min kille är lite av olika åsikt.
En är via vidaXL, som är i aluminium. Men ja, finns en risk att det är problematiskt om något inte är som det ska, eller om det visar sig vara dålig kvalité eller så.

Andra via Jem & Fix som är i plast, och ja, kanske större möjlighet att lätt åka och byta grejerna, men som sagt, plast.

Vad är era erfarenheter? Både av entrétak, vidaXL och jem & fix.

Alla tips och råd tas välkommet emot 😊

• Illustration av vidaXL entrétak i aluminium, storlek 120x100 cm, med måttangivelser i tum och cm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Beskrivning av vidaXL entrétak i aluminium med polykarbonatskivor och ABS-fästen, skyddar dörr och fönster. Monteringsdetaljer ingår.
    Skapa konto
  • Svart entrétak Kalmar 100 x 60 cm från jem & fix, pris 599 kr per styck.
    Skapa konto
  • Produktbeskrivning av entrétak Kalmar i svart, mått 100x60 cm, tillverkat av UV-stabiliserad polykarbonat med vindresistenta fästen. Specifikationer anges.
    Skapa konto
Problemet är inte taket i sig, utan företaget. Sök på olika ratingsidor och bestäm dig efter det.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
B
Har köpt lite småprylar från vidaxl. Inga direkta problem har jag haft, men det är ju lite wish/aliexpress känsla. Kvalitén har en viss koppling till priserna...

Hade nog inte köpt nån av de där taken. Kanske är lite skadad, men jag hade nog byggt något mer rejält själv, eller gått till lokala smidesbutiken och beställt en svetsad konstruktion som passar och håller.

Den typen av entretak finns ju på varje byggmarknad. Åk till den närmaste så kan ni klämma och känna på dem. Jula t.ex. har både lika billiga och lite dyrare.

Ja det är ju olika åsikter om det. Har även funderat på biltema faktiskt.

Det låter på beskrivningen som att båda har konsoler i plast? Det låter klent. Och även om plasten håller så kommer den at blekna,

Som sagt, det finns massor med varianter på byggmarknader, Jula osv. Gå och känn på dem.

Fairlane
Båda verkar som hempularen skriver vara plast.
Jag skulle inte köpt det efter att ha läst att det inte klarar kraftigt snöfall. Det har vi iofs inte så ofta i Stockholm, men det känns lite tveksamt.

Sen är det också beroende på hur mitt hus är ut. Det är tak som sluttar ner på framsidan, om snö som släpper från taket, 5 meter upp vill jag varken ha över mig eller barnen eller att det krossar entretaket, så jag behöver ett kraftigare skydd. Har man inte det problemet så kanske.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.