Hej, hoppas nån kan hjälpa mig med detta. Är på gång att renovera badrummet i en bostadsrätt och behöver lite vägledning. Är relativt händig och tänkte därför göra väggarna själva, dvs sätta upp våtrumsskivor eftersom jag tänker låta en firma plattsätta. Just nu sitter det gamla vanliga kartongklädda gipsskivor på väggarna som är reglade. Tänker därför byta ut dessa mot godkända skivor och samtidigt passa på att dra om lite el. Min fråga är bara hur man går tillväga när det gäller skarvarna på väggarna. Av mitt bildexempel har jag delat WAB i tre st 460x2400 bitar för att sätta på reglarna, är detta ett bra sätt? Är osäker på hur reglarna sitter för har inte rivit ner gipsen ännu men jag tror det är 75x40 reglar men är osäker på mellanrummet. Eventuellt kan jag nog använda en hel skiva och slippa kapa. Vid taket sitter en st 1400x100cm kapad skiva. Det jag mest undrar är om det är nödvändigt att foga denna del med någon tätande massa när jag sätter dit plattorna och om det är någon risk för att dom buktar eller inte klarar att hålla uppe kakel? Denna vägg kommer att vara den mest utsatta eftersom den sitter den sitter vid ett duschutrymme.