Jag blandade sandspackel och nån billig takfärg från Rusta, får att vå till nåt som blev lagom segt. Rollade med en supergrov roller, typ sån flugsvamp man använder på bilen. Och sen målade jag med en metallicfärg. Liknar kanske inte betong just, men kanske puts...?